czwartek, 24 maja 2012

MODA NA ROWER


MODA NA ROWER - wystawa fotografii „Szafiarek", blogerek prezentujących w internecie własne modowe stylizacje.


Zapraszamy na kolejną akcję mody ulicznej przygotowaną (już po raz drugi) przez Szafiarki. Specjalnie na potrzeby przedsięwzięcia przygotowały one modne stylizacje strojów, które z powodzeniem można ubrać, kiedy wybieramy się „na rower”.


Szafiarki - blogerki oraz blogerzy, którzy prezentują w internecie własne stylizacje modowe. Tworzą je sięgając po oryginalne markowe ciuchy, korzystają z tzw. siecówek, second handów. Często prezentują się we własnoręcznie uszytych  kreacjach. Szafiarki, mimo  prezentowania w blogach różnych stylów, tworzą prężnie działającą społeczność internetową. Spis wszystkich polskich blogów szafiarskich znajduje się na stronie 


 
wernisaż  31.05.2012 r.(Czwartek)  godz.18:00

wstęp wolny

czas trwania wystawy: 31.05.2012-25.05.2012 r.


godziny otwarcia:
pon., wt., czw.,pt : 10-18
śr., sob. : 9-15




Blogerki uczestniczące w akcji: 

  fot. Anna Gosz


Faustyna Szulfer i Paulina Gosz 

Jesteśmy przyjaciółkami od bardzo dawna, ale nasza przygoda z modą zaczęła się pod koniec gimnazjum. Zaczęłyśmy chodzić razem do second handów, przerabiać ubrania i szyć. Bloga lovefashion-our-imagination.blogspot.com prowadzimy od niespełna roku i sprawia nam to ogromną przyjemność, zwłaszcza gdy otrzymujemy bardzo miłe komentarze od innych blogerek:). W postach pokazujemy nasze stylizacje, zakupy, przeróbki i własnoręcznie zrobione rzeczy. Zamierzamy też niedługo zacząć sprzedawać nasze DIY i hand made! Jeśli chodzi o nasz styl, to nie jest on ściśle określony. Mamy podobne gusta, lubimy czasem zaszaleć z kolorami i wzorami. Bywa, że w jednej stylizacji jesteśmy grzecznymi, a w innej rockowymi dziewczynami;) Nakręciłyśmy też filmiki o zawartości naszych szaf i przy okazji spostrzegłyśmy, że około 90% ubrań z naszych szaf to rzeczy z second handów!

  fot.Bartek Rożan



Agnieszka Rutkowska

Jestem psychologiem i na co dzień pracuję z dziećmi autystycznymi. Od ponad roku prowadzę bloga, który jest dla mnie zabawą, wytchnieniem od dnia codziennego, sposobem na doładowanie akumulatorów. Prezentuję w nim swoje stylizacje oraz inspiracje, czerpane głównie z internetu oraz ulicy. Modę traktuję, jako rodzaj sztuki użytkowej, dzięki której mogę zaprezentować swoją estetykę szerszemu gronu. Uczęszczam na kursy malarstwa, współpracuję z pracowniami ceramiki, tworząc własną biżuterię. 

           fot. Izabela Dzijak


Karolina Siwiec-Szałucha 

Jestem mamą dwóch księżniczek, blogerką oraz wielką pasjonatką mody. Uwielbiam przerabiać ubrania z second handów, na wzór znanych projektantów. Po prostu  spać nie mogę, póki czegoś nie przerobię. Od 2010 roku prowadzę bloga www.kayaretro-blog.blogspot.com, gdzie można obserwować efekty moich działań. Gdy już ubrania przestają mi się mieścić w szafie, sprzedaję je w intenecie. Prowadzę w sieci sprzedaż ciuchów vintage pod szyldem daily-vintage.

 fot. Angelika Szulfer



Angelika Szulfer 

Około dwa lat temu  zrodził się w mojej głowie pomysł na własny sklep połączony z blogiem, potem również sklep internetowy i mam nadzieję, że niedługo - wymarzoną galerię! "Żeby coś się zdarzyło, żeby mogło się zdarzyć [...] trzeba marzyć”. Pomysł na takie miejsce wziął się z pasji do tworzenia i odkrywania rzeczy nowych, używanych, niepowtarzalnych. Od najmłodszych lat jedną z moich największych pasji była sztuka. Studiuję na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku na kierunku Edukacja Artystyczna. Zajmuję się twórczością własną oraz szkoleniami z decoupage, wytwarzania biżuterii. Jestem zakochana w moim regionie, dlatego większość rzeczy, które tworzę jest powiązane z kulturą ludową Kaszub.




Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku
Filia Gdańska
ul. Mariacka 42
80-833 Gdańsk
tel. 058 301-03-62

organizator:
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku

Partnerzy :
Fundacja Projekt: Kultura
CMT Consulting 

Patronat medialny:
Trojmiasto.pl
SBP.pl










 

6 komentarzy:

  1. Mam taki sam koszyk przy rowerze! I Bardzo lubię robić zdjęcia. Teraz muszę załadować koszyk kwiatami, i coś pstryknąć... ale ale, skąd ja wezmę wystarczająco ładną modelkę.. hmmm. Ładne zdjęcia, reklamy ,opisy ze strony www znajdziesz na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz jest moda na wszystko. modne srebrne naszyjniki modna biżuteria sutasz, modne kokardy z włosów. Aż człowiek nie wie co ma wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę świetne te inspiracje! Zawsze imponują mi kobiety, które umiejętnie łączą sukienkę ze stylowym rowerem. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Agnieszka wygląda niesamowicie! Zawsze będzie mi imponować. Jestem ciekawy, jak by wyglądała w sweterkach. Zamówiłem ostatnio na http://welnabawelna.pl/pl/c/DRUTY-DO-LACZENIA/87 kilka artykułów i wydaje mi się, że moja przygoda z dziewiarstwem może być naprawdę ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super inspiracje. Rower to świetny i modny środek transportu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie na pewno na takie wypady odzież musi być wygodna oraz sportowa. W sumie ja i tak na co dzień uwielbiam ciuchy z firmy https://plnylala.pl/ które jak dla mnie są wręcz doskonałe. Tym bardziej, że pasują do każdej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń